Frusen

Det känns som att hösten sakta men säkert kommer krypande. Jag fryser tom på sommaren, så jag ser inte fram emot kylan. Därför bestämde jag mig för att en gång för alla investera i en cashmere kofta, alla säger att det skall vara så varmt , visste att cashmere är dyrt men prisvärt men att en kofta kunde kosta 4000:- hade jag inte riktigt räknat med...

Jag hittade till slut den perfekta vintagekoftan på ebay i 100% cashmere, rätt färg, modell och rätt storlek, när jag sen skulle lägga ett bud upptäckte jag att det var en Chanelkofta, tänkte att den här kommer springa upp i pris men jag vann den för ca 1500:- Tyckte att jag gjort ett superfynd. När den efter lång tid dök upp fick jag betala hutlösa 750:- i moms, tull samt postens avgifter. Med tanke på hur mycket smycken vi köper från USA borde jag veta bättre om alla avgifter som tillkommer så fort paketen kommer in i Sverige.

Men men, jag älskar min kofta och har på mig den varje dag. Det här med värme och cashmere var ingen myt, den är otroligt varm.
Tjing!


Bilder på den sköna koftan.

Kommentarer
Postat av: sandrao

men de som man köper tröjan av på ebay ska skicka att det är en gåva o att den inte är värd så mkt pengar. då är det tullfritt. annars skulle det inte funka med ebay eftersom det blir inte billigare än om man skulle hitta nåt hemma. så då har säljaren gjort fel. jag klagade hos min när jag fick tull o hon betalade iaf halva avgiften.

2007-09-12 @ 19:08:39
URL: http://sandrao.blogg.se
Postat av: Carin

Sandrao:Tack för tipset, det kändes i plånboken :)
Skall maila henne. Tack igen!

2007-09-12 @ 22:53:35
URL: http://kyssjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0